Понеділок, 10.08.2020, 15:37
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
МЕНЮ САЙТУ
Освітні портали
освітній портал Педагогічна преса
Національна гаряча лінія
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Ми на FACEBOOK
Головна » Статті » Виховна робота

Виховна година "Обов'язки та права - всьому голова"

Виховна година

на тему: "Обов'язки та права - усьому голова"

 

ПІДГОТУВАЛА

класний керівник, викладач ЗОП

ДПТНЗ "Щастинський професійний ліцей"

Чистопашина Ірина Валеріївна

Задачі виховної години:

  1. Познайомити учнів з основними правами та свободами, викладені у Конвенції ООН про права дитини, навчити застосовувати їх в житті.
  2. Допомогти дітям усвідомити, що немає прав без обов'язків, немає обов'язків без прав.
  3. Розвити вміння називати свої права та аналізувати вчинки інших.
  4. Виховати повагу до інших людей.

 

Обладнання і матеріали: книжкова виставка на правову тематику або плакати на тему прав дітей, роздатковий матеріал, клейкі стікери (бажано білого, блакитного та жовтого кольорів), комп'ютер, відеофрагменти з мультфільмів, слайд-презентація.

 

Перед початком виховної години потрібно підготувати роздрукований роздатковий матеріал та розрізати його на листочки-смужки; на дошці чи на ватмані намалювати заготовку прапора, на якій вгорі потрібно приклеювати блакитні стікери, а знизу - жовті, немов би утворюючи жовто-блакитний прапор.

 

Хід виховної години:

І. Мотивація учнів.

 

Слово вчителя:  Вітаю всіх! Сьогодні ми поговоримо про одну з найважливіших проблем сучасного суспільтва –  це права, якими володіє кожна людина.

Але перш, ніж ми розпочнемо нашу серйозну розмову, пропоную створи один одному гарний настрій. А саме, спочатку пропоную повернутися до свого сусіда обличчям, на рахунок "один" - посміхніться один одному, на рахунок "два" - потисніть один одному руку, на рахунок "три" -  дружньо обійміть один одного.

 

(Вчитель рахує, учні виконують).

 

Слово вчителя: Бачу, що ви настроїлись на роботу. Отже, давайте почнімо. Пропоную спочатку послухати вірш:

Мої права: буть українкою,

носить намисто із калини,

жить у садку, де вишня білий цвіт пуска,

де яблука і груші пускають цвіт як паруса.

Мої права буть вільною,

як орел, що літа в степах;

буть вільною, як дика пташка на весні,

а не як тигри в займанні.

Мої права бути щасливою й не знати горя,

бути як вітер, у степу гуля,

а не бути демоном,

бо в демона нема ні віри, ні серця, ні душі!

Права дитини не менш важливі, бо з них починається визначення майбутнього громадянина нашої країни України.

 

Права дитині треба знать,

Не тільки знать, а й соблюдать.

Тоді легко нам буде жити,

Грати, дружити, на не тужити.

 

ІІ.  Гра-вивчення/повторення.

 

Слово вчителя: Всі ви знаєте, що в кожного з нас є права, але  права дорослих та дітей відрізняються. Як ви вважаєте, чому?  (учні відповідають).

 

Вчитель роздає по одному білому клейкому стікеру  кожному учню та пропонує написати дітям на стікерах своє ім'я.

Після цього необхідно приклеїти стікери з іменами на місце вгорі, де намальований на дошці прапор.

Далі вчитель роздає кожному учню по одному блакитному стікеру та пропонує написати на ньому те право дитини, яке вона вважає найважливішим.

 

Слово вчителя: Давайте кожен з вас прочитає те право, яке обрав та приклеїть поверх свого ім'я на нашому прапорі.

 

(учні зачитують права та приклеюють їх на прапор)

 

Слово вчителя: Подивіться, скільки прав ви назвали, але це далеко не всі ваші права. Головним гарантом прав в нашій країні є Конституція України, Конвенції ООН про права та Декларація прав дитини. Давайте детальніше познайомимось з вашими правами.

 

Вчитель роздає учням листочки-смужки, на яких написані права дитини, кожен учень зачитує вголос.

 

Листочки-смужки:

• я маю право на ім'я і громадянство

• я маю право користування благами соціального забезпечення
• я маю право на здорове зростання і розвиток
• я маю право на здобуття освіти, яка має бути безкоштовною і обов'язковою
• я маю право на життя
• я маю право на першочерговий захист і допомогу 
• я маю право на рівність в здійсненні прав інших
• я маю право на свободу думки, совісті і релігії
• я маю право на забезпечення здоров'ям
• я маю право на відпочинок і дозвілля 
• я маю право брати участь в іграх і розважальних заходах
• я маю право вільно брати участь у культурному житті і займатися мистецтвом
• я маю право на захист від розповсюдження наркотиків
• я маю на всебічний розвиток
• я маю право на повагу людської гідності
• я маю право на спілкування з батьками, бабусею, братами, сестрами й іншими родичами
• я маю право на висловлення власної думки
• я маю право на медичну допомогу.
• я маю право мати майно (отримане в дар або по спадку, а також придбане на мої власні кошти)
• я маю право на захист від експлуатації та насильства 
• я маю право на недоторканність житла, сімейне життя, таємницю листування
• я маю право на захист своїх прав

 

Далі вчитель роздає кожному учню по одному жовтому стікеру.

 

Слово вчителя:  З правами, як я бачу, у нас все добре. А обов'язки у вас є? (учні відповідають).

Пропоную на жовтому стікері написати той обов'язок, який ви вважаєте найважливіший для вас та доповнити наш прапор. (учні пишуть обов'язки на стікерах, зачитують їх вголос та приклеюють на прапор знизу)

 

Слово вчителя:  Давайте тепер подивимось, які обов'язки ви маєте. (учням роздаються листочки-смужки з обов'язками, вони їх зачитують)

 

Листочки-смужки:

• я зобов'язаний дотримуватися законів

• я зобов'язаний охороняти природу

• я зобов'язаний захищати Вітчизну
• я зобов'язаний піклуватися про свою сім'ю
• я зобов'язаний отримати освіту
• я зобов'язаний сумлінно вчися
• я зобов'язаний дотримуйся дисципліни 
• я зобов'язаний не пропускай заняття без поважної причини
• я зобов'язаний берегти суспільне майно
• я зобов'язаний вести активний спосіб життя і брати участь у ліцейних заходах
• я зобов'язаний сумлінно виконувати свої обов'язки

 

Слово вчителя:  Як бачите, обов'язків у вас менше, однак виконання їх обов'язкове. І не тому, що це необхідно вашим батькам, викладачам або майстрам, в першу чергу ще необхідно вам самим.

 

Давайте поглянемо на наш прапор, він засяяв кольорами і став схожий на прапор України. Як ви вважаєте, чи зберігаються в нашій державі права дітей?

 

(учні висловлюють свої думки)

 

Слово вчителя:  Нажаль, на сьогоднішній час не у всіх куточках нашої країни влада може гарантувати захист прав дітей. Це ми можемо спостерігати з дій, які відбуваються у зоні АТО неподалеку від нашого міста Щастя, у інших міста та селах Луганської та Донецької областях та у Криму. Діти, які проживають на окупованій території позбавлені всіх гарантів прав. Але влада України не залишається до цього байдужою, вона зберегла для цих дітей право на освіту, надаючи можливість зареєструватися та здати ЗНО на території України та вступити до вищих навчальних закладів нашої країни; право на захист громадянства, на житло, на користування соціальними послугами, яке надається в підтримку біженцям. І можна наводити ще багато прикладів.

 

  1. Гра-аналіз.

 

Слово вчителя:  Пропоную закріпити представлену сьогодні інформацію та трохи  пограти. Всі ви в дитинстві любили дивитись мультфільми, але ви ніколи не усвідомлювали, що навіть добрі мультфільми вчать нас розпізнавати наші права та запобігати їх порушенню. Отже, дивимось фрагменти мультфільмів та  обговорюємо, які права дитини біло порушено.

 

1. Фрагмент з м/ф "Вовк та семеро козенят":

Вовк: «Козлятушки - ребятушки, відчиняйте-ка, відчиніть-но». (Порушено права на вторгнення у житло. Ніхто не має права вторгатися у житло, воно є недоторканним).

 

2. Фрагмент з м/ф "Маша і ведмідь":

Ведмідь: «Машенька, будешь в мене жить, грубку топить, кашу варить». (Порушено право на експлуатацію праці дитини. Ніхто не має права примушувати дитину працювати заради своєї вигоди чи заробітку коштів).

 

3. Фрагмент з м/ф "Сіра шийка":

Лисиця: «Сіра Шийка, я тебе все одно з'їм». (Порушено право на життя. Ніхто не має права позбавляти людину життя).

 

4. Фрагмент з м/ф "Снігова Королева":

Маленька розбійниця: «Віддай мені свою муфту і своє гарненьке платтячко». (Порушено право на володіння майном. Ніхто не має права привласнювати твоє власне майно).

 

5. Фрагмент з м/ф "Казка про Царя Салтана":

«В бочку з сином посадили, засмолили, покотили. І пустили в Океан –так звелів їм Цар Салтан». (Порушено права на життя та вільне пересування).

 

  • V.  Підбиття підсумків.

 

Слово вчителя: Ось і підійшов до кінця наш урок. Якщо він вам сподобався, то підійміть великі пальці рук вгору, якщо ні - то опустіть їх вниз, якщо ви сумніваєтесь - вбік. Хочу закінчити такими словами:

Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам’ять

Порадь і друзям почитай.

Хай прочитають тато й мама

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

поганим вчинком не зганьби

ти роду власного ніколи.

Люби свою сім’ю, природу

Свою країну ти люби!

 

Категорія: Виховна робота | Додав: ДПТНЗЩПЛ (07.11.2016)
Переглядів: 1569 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar