Понеділок, 10.08.2020, 15:45
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
МЕНЮ САЙТУ
Освітні портали
освітній портал Педагогічна преса
Національна гаряча лінія
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Ми на FACEBOOK
Головна » Статті » Виховна робота

Доповідь на тему: "Виховання ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави у ліцеї".

Доповідь

голови МК класних керівників ДПТНЗ "Щастинський професійний ліцей" Чистопашиной І.В.

на тему: "Виховання  ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави у ліцеї".
 

                                                                                                                                     "Справжня суть виховної роботи полягає зовсім не у ваших

                                           розмовах з дітьми, не в безпосередньому впливові на

                          дитину, а в організації життя дитини”.

                          А.С.Макаренко.

 

Розбудова Української держави ставить на порядок денний надзвичайно важливе і невідкладне завдання виховання нового покоління, здатного не тільки осягнути загальнолюдський зміст сутності існування людини, а й творчо вирішувати їх згідно з духом часу.
У наші дні проблема організації виховного процесу набула особливої актуальності й гостроти через ряд обставин. Перша пов’язана з усвідомленням найвищої цінності, якою є Людина і її життя. Друга зумовлена тим, що сучасне покоління живе на зламі епох, зміна яких пов’язана з динамічними процесами у певних структурах життя і розвивається двома шляхами: відторгненням застарілих форм життя, що чинить опір змінам, і формування нових цивілізованих засад життєдіяльності.
У 2008 році педагогічна громадськість України отримала нову освітньо-виховну програму "Основні орієнтири виховання учнів 1-12класів загальноосвітніх навчальних закладів України”. До змісту виховної діяльності входить  Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
Національна самосвідомість: 
•    сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу;
•    знання Конституції України, виконання норм закону;
•    знання Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді;
•    ідентифікація з українською нацією, усвідомлення себе громадянином, патріотом і гуманістом, який може і має добросовісно впливати на розбудову громадянського суспільства, правової демократичної держави в Україні, захищати свої права;
•     почуття патріотизму, національної свідомості, розвиненої правосвідомості, культури міжетнічних відносин;
•    почуття свободи, людської і національної гідності;
•    розуміння важливості української мови як основи духовної культури нації;
•    знання історії, культури свого народу, його традицій, звичаїв і обрядів;
•    готовність до захисту національних інтересів України;
•    толерантне ставлення до представників інших народностей, шанобливе ставлення до їх культури, релігій, традицій;
•    усвідомлення єдності власної долі з долею Батьківщини.
Практична реалізація змісту роботи по формуванню у учнів ціннісного ставлення до суспільства і держави здійснюється через:
•    удосконалення фахової майстерності педагогів;
•    впровадження сучасних методів виховної роботи;
•    забезпечення єдності теми і змісту діяльності;
•    організацію тісної взаємодії учасників навчально – виховного процесу.

Сучасна модель випускника старшої школи виглядає таким чином:
•    розвинене почуття національної гідності, гордості за родину, свій народ;
•    сформованість державницького світогляду та громадянської зрілості особистості;
•    сформованість  антидевіантного імунітету особистості, її законослухняність;
•    сформованість вміння проектувати власне життя.

Стосовно цієї моделі роздивимось основні напрямки виховної роботи у ДПТНЗ "Щастинський професійний ліцей", які формують ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

1. У сучасній школі є важливий напрямок її діяльності, який у всі періоди суспільного життя вважається стратегічним. Це превентивна робота закладів освіти щодо попередження правопорушень, дитячої та підліткової злочинності, шкідливих звичок.
Злочинність взагалі – своєрідний барометр морального благополуччя держави. Не виняток і підліткова злочинність. 
Цей напрямок виховання включає в себе не тільки викладання предметів "Правознавство", "Основи правових знань", "Захист Вітчизни" тощо, а й ряду виховних заходів.
По-перше, це організація Тижнів та Місячників  профілактики  протиправної  поведінки  учнівської  молоді, тижні здоров'я та здорового способу життя, під час яких проводити ігри, конкури стіннівок, тренінги, круглі столи, акетування. По-друге, спланування роботи бібліотеки: робити книжкові виставки та огляди "Правової" літератури. По-трете, запрошувати в ліцей служби, міліцію, пожежну охорону та інші установи для бесід, інструктувань та опитувань.
Які заходи заплановано: 
•    Анкетування учнів з питань національно-патріотичного виховання
•    Анкетування з питань ставлення учнівської молоді до правової свідомості
•    Урок-подорож: "Зроби крок у свої права"
•    Тиждень права Брейринг "Я і моє право". 
•    Всесвітній день боротьби зі СНІДом (робота служби)
•    Міжнародний день прав жінок і миру. Конкурс "Місс весняночка"
•    Особистісно-рольова гра: «Комітет з розвитку громадянського суспільства».
•    День захисту дітей.
Окрім цього кожен класний керівник планує у своєму особистому плані роботі з групою один раз на місяць проводити будь-який захід на правову тематику.

 

2. Головним у виховному процесі є діти, які прагнуть жити у колективі цікавим і змістовним життям. Вирішенням цього питанння - є становлення у навчальному закладі учнівського самоврядування. У становленні учнівського самоврядування великого значення набуває навчання учнівського активу, тому у ліцеї треба активно працює школа учнівського активу. У кінці жовтня буде проходити тиждень учнівського самоврядування, учні будуть приймати участь у загальних зборах «Хочеш бути громадянином України, навчись бути громадянином ліцею».
У ліцеї організовано волонтерську акція "З вірою в серці" спільними зусиллями (допомога учасникам бойових дій та їх сім'ям). 
Сплановано провести конкурси:
•    Конкурс виставкової роботи, присвяченої дню міста.
•    Конкурс стіннівок "Скажемо "НІ!" війні".
•    Конкурс стіннівок "СНІД не спить".
•    Конкурс стіннівок "Україна єдина та вільна" до дня Соборності України.
•    Конкурс кращої листівки до Дня перемоги.
•    Конкурс стіннівок "Самі будуємо своє життя у рідній країні" до дня захисту дітей.

3. Святкування ювілейних дат, днів пам'яті пов’язаних з історією України, міста, ліцея – це один із важливих напрямків патріотичного виховання. Сюди також входить відвідування музеїв Бойової слави у місті, музею етнографічних та народних промислів тощо. 
Заплановано такі заходи:
•    День шани, присвячений 70-ти річчу з дня завершення Другої світової війни
•    День партизанської слави
•    День українського козацтва "Козацькі розваги" Виховна година: "350 років з дня проголошення гетьманом України Петра Дорошенка"
•    День пам'яті жертв Голодомору
•    День збройних сил України 
•    День Соборності та Свободи України Виховна година: "Україна-незалежна держава" 
•    Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту. 
•    День пам’яті Героїв Крут. 
•    Виховна година "Ми не забудемо ніколи..."(присвячено річниці трагедії на Чорнобильськії АЕС)
•    День перемоги

4. Організація тематичних літературних тижнів, тижнів культури та історії, гендерного виховання. Виховна цінність таких заходів і проектів полягає у залученні учнів до вивчення історії та розуміння важливості збереження національної самобутності, щани до рідної мови. Планувати і проводити ці заходи треба так, щоб крім пізнавальної цінності вони мали й практичну: дитина здобуває не лише знання, а й досвід, переконання.
Заплановано такі заходи:
•    Перший урок: "Мій сонячний край - моя Україна"
•    День української писемності та мови. Літературний вечір "Мово моя солов'їна".  
•    Міжнародний день толерантності. Круглий стіл "Толерантність у житті кожного".
•    Місячник шкільної бібліотеки "Виховуємо громадянина-патріота України".
•    Вечір літературного читання "Думи мої,думи...", присвячений дню Рідної мови.
•    Поетичний вечір "Великий Кобзар" (присвячено 175-річчу з часу виходу в світ першої поетичної збірки Тараса Шевченка "Кобзар").
•    День слов’янської писемності і культури.

5. Важливим аспектом є й те, щоб в навчальному закладі був організований куточок національної символіки України, оновлення якого може стати ліцейною традицією (наприклад вивішення нового флагу випускниками, або конкурс на краще оформлення куточку національної символіки у класі).

Категорія: Виховна робота | Додав: ДПТНЗЩПЛ (24.10.2016)
Переглядів: 1997 | Теги: ціннісне ставлення, правосвідомість | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar