Понеділок, 10.08.2020, 14:36
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
МЕНЮ САЙТУ
Освітні портали
освітній портал Педагогічна преса
Національна гаряча лінія
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Серпень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Ми на FACEBOOK

З В І Т

директора ДПТНЗ "Щастинський професійний ліцей"

Колеснікова Віталія Івановича

про свою діяльність перед трудовим колективом та громадськістю

за період з 1 липня 2017 по 30 червня 2018

 

Шановні присутні!

 

Вже традиційно ми зібралися, щоб підбити підсумки моєї роботи і всього колективу в цілому за 2017-2018 навчальний рік. Керівник навчального закладу щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах колективу та громадськістю з метою подальшого утвердження відкритої i демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного i громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у професійно-технічних навчальних закладах.

Протягом звітного періоду я керувався Законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», Статутом ліцею, Правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників ліцею, посадовими обов`язками директора, Положенням про порядок звітування директора перед трудовим колективом та громадськістю, Контрактом директора та іншими нормативними актами.

 

1. Організація навчально-виховного процесу у навчальному закладі

Головна мета ліцею залишається незмінною: підготувати висококваліфікованого робітника, конкурентоспроможного на ринку праці. У наш час стрімко розвиваються не лише інформаційні технології й банківські системи, а й будівництво та промисловість. Дослідження фахівців вказують на те, що ринок праці вже кілька років як перенасичений юристами, економістами, соціальними працівниками. Натомість популярності набувають робітничі професії будівельної галузі та зв’язку. Відповідно до даних профільного Міністерства, сьогодні на ринку праці 56 % вакансій – це робітничі професії. І потреба у таких працівниках щороку зростає. Вища освіта, яка стає нормою, не гарантує конкурентоспроможності. Слід додати, що, відповідно до статистики, лише кожен п’ятий українець працює за обраною спеціальністю. А це значить, що нерідко абітурієнти обирають «модні» чи «престижні» професії, слухаючи поради друзів, батьків чи просто наслухавшись реклами. В ідеалі, працювати потрібно за фахом, який не лише якнайкраще відповідає характеру людини, а й приносить моральне задоволення. Професійні ліцеї дають не тільки професійну освіту, досвід роботи, змогу спробувати себе у професії та загальну середню освіту, що також не мало важно. Питання профорієнтаційної роботи на сьогодні саме важливе. Вступити до професійно-навчального закладу набагато легше, ніж до вищих навчальних закладів. Після отримання диплому кваліфікованого робітника можна продовжувати навчання у вищому навчальному закладі вже маючи багаж знань з професії.

Прийом учнів з кожної професії проводився у відповідності до ліцензованих обсягів та на підставі договорів на підготовку кваліфікованих робітників між ліцеєм і підприємствами – замовниками кадрів. В 2017 році поступило 133 заяви на навчання. Із них 100 учнів було зараховано до ліцею. План регіонального замовлення виконано стовідсотково. Нажаль, у зв’язку із ситуацією, що склалася в нашому регіоні із-за бойових дій, контингент учнів знизився. І в 2017-2018 н. р. складав 115 учнів.

І курс – 100 учнів

ІІІ курс – 15 учнів.

У 2018 р. випущено 97 учнів. Перехідного контингенту не залишилось. В цьому навчальному році заключні договори з новими базовими підприємствами, що буде сприяти більше ефективному працевлаштуванню учнів після закінчення навчання.

На наступний навчальний рік регіональне замовлення складає 75 учнів, а саме: Маляр.Штукатур – 25, Муляр.Штукатур -25, Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації.Охоронник -25.

В цьому навчальному році учні для отримання повної загальної середньої освіти обов’язково складали ЗНО з української мови.

 

Один із принципів реалізації Державної національної програми «Освіта: Україна ХХІ століття» – багатоукладність та варіантність освіти, що передбачає створення можливостей для широкого вибору форм освіти, навчально-виховних закладів, засобів навчання і виховання, які б відповідали освітнім запитам особистості: запровадження варіантного компоненту освіти, диференціацію та індивідуалізацію навчально-виховного процесу, створення мережі недержавних навчально-виховних закладів. Варіативний компонент змісту професійно-технічної освіти - це перелік додаткових навчальних предметів, визначених робочими навчальними планами, а також додаткових навчальних тем, визначених робочими навчальними програмами, що відображають зміни у техніці, технологіях, організації праці на виробництві, у сфері послуг. Професійно-технічний навчальний заклад має право відповідно до змін у техніці, технологіях, організації праці самостійно визначати варіативний компонент змісту професійно-технічної освіти у робочих навчальних планах (до 20 відсотків загального фонду навчального часу) та робочих навчальних програмах (до 20 відсотків навчального часу з кожного навчального предмета (дисципліни) і виробничого навчання), що покликано сприяти систематичному оновленню державних стандартів змісту професійно-технічної освіти.

Робочі навчальні плани з професій та робочі навчальні програми розроблені згідно з ДСПТО за професіями, затверджені базовим підприємством, навчально-методичним центром профтехосвіти у Луганській області, Департаментом освіти і науки Луганської ОДА.

Позаурочна робота - складова частина навчально-виховного процесу, одна з форм організації вільного часу учнів, яка орієнтована на особистість учня. Учні ліцею мають можливість самостійно обирати форми позаурочної роботи з урахуванням професійної специфіки та захоплень учнів. Основними завданням позаурочної роботи в ліцеї є створення сприятливих умов для прояву творчих здібностей учнів, наявність реальних занять, направлених на виконання певних завдань з конкретним кінцевим результатом, внесення до позаурочної діяльності елементів романтики, фантазії, гри, оптимістичної перспективи та піднесеності. У ліцеї перевага віддається професійним напрямкам: робота професійно-спрямованих гуртків, організація і проведення професійних тижнів, конкурсів професійної майстерності тощо. Не залишається поза увагою і загальноосвітній напрямок, що передбачає роботу предметних гуртків, предметних тижнів, олімпіад та інтелектуальних конкурсів і змагань серед учнів. Велика увага приділяється розвитку декоративно-прикладної та технічної творчості учнів тощо. Позаурочна робота допомагає задовольняти потребу учнів у неформальному спілкуванні в гуртках та секціях, під час ліцейних свят.

Відповідно до плану методичної та виховної роботи в ліцеї пройшли заходи:

- години спілкування (години класного керівника);

- круглі столи;

- бібліотечні години;

- конкурси та змагання;

- літературні сторінки;

- різноманітні тижні та інші.

Протягом року питання виховної роботи розглядалися на засіданнях педагогічної ради ліцею.

Методична проблема «Реалізація особистісно-орієнтованої системи навчання і виховання через формування ключових компетенцій учнів на основі використання інноваційних педагогічних технологій» розрахована на 2016-2021 роки.

В 2017-2018 роках ліцей прийняв участь в обласних заходах:

- в І турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2018» серед викладачів професійно-технічних навчальних закладів у номінації «Фізика» викладач ліцею зайняла І місце.

- в щорічному обласному профорієнтаційному конкурсі "Вернісаж професій"Призового місця не посіли, а придбали досвід у такому профорієнтаційному заході.

Ліцеєм заплановано прийняти участь у Десятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті», яка відбудеться з 23 по 25 жовтня 2018 р. в м. Київ. Представник Луганщини – НМЦ ПТО у Луганській області.

Методичні рекомендації щодо формування регіонального замовлення на підготовку фахівців та робітничих кадрів, схвалених розпорядженням КМУ від 14.12.2016 № 994-р, регіональне замовлення на підготовку робітничих кадрів в ліцеї формується на підставі моніторингу потреби регіонального ринку праці. , що навчальний заклад знаходиться на лінії розмежування під час проведення АТО та ООС у Луганській області м. Щастя наявний попит на робітничі професії будівельної галузі: Штукатур, Муляр, Маляр та галузі зв’язку: Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації. Охоронник. Аналіз працевлаштування з цих професій за період 2016-2017 роки показав збільшення відсотку працевлаштованих випускників, а саме з 44% до 76%.

Прогнози до проекту регіонального замовлення на рік, що настає за плановим роком, у натуральних та вартісних показниках, сформовані за галузевими напрямами підготовки у межах ліцензійних обсягів, а також укладених договорів з роботодавцями.

За підсумками моніторингу серед працездатного населення було виявлено, що для вирішення питань протипожежної охорони об’єктів, охорони об’єктів та для відбудови руйнувань і пошкоджень будівель та споруд, необхідні кваліфіковані робітники за професіями «Штукатур», «Муляр», «Маляр», «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації», «Охоронник». З метою раціонального використання трудових ресурсів на підприємствах виникає необхідність в інтегрованих професіях: «Штукатур. Муляр», «Маляр. Штукатур», «Електромонтер охоронно-пожежної сигналізації. Охоронник».

Вартість послуг з підготовки за кошти обласного бюджету одного кваліфікованого робітника – 34739,00 грн.

Ліцензується нова професія «Монтажник систем утеплення будівель» на 50 осіб, яка є гостродефіцитна на ринку праці та фінансується з державного бюджету..

 

2. Зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази навчального закладу

Будівлі ліцею прийняті в експлуатацію 49 років тому. Але, не зважаючи на їх вік і зношеність, адміністрація ліцею разом із колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її в робочому стані.

Капітального ремонту не було у звя’зку з відсутністю фінансування, але поточний ремонт проводиться працівниками ліцею щорічно.

Для виконання господарчих робіт в цьому навчальному році були придбані: електродриль, госпматеріали (труби, фарба, водоемульсія та ін.), пожежний гідрант підземний, рукавички гумові та х/б, шланг для вогнегасника ВП.

Виконано ремонт шиферної покрівлі: майстерні – 30 м2, навчальний корпус № 2 – 50 м2, навчальний корпус № 1 – 25 м2. Окрашені вікна, двері, стелі, підлога - 300 м2. Замінені стояки центрального теплопостачання – 100 м /п. Встановлено 1 новий пожежний гідрант підземний та одного гідранту виконано ремонт.

Опалювальна, водопостачальна, сантехнічна системи знаходяться у задовільному стані. Збоїв у роботі в осінньо-зимовий період не було.

Є і недоліки в роботі - не виконаний запланований ремонт актової та спортивної зали, у зв’язку з відсутністю коштів.

Для зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази ліцею у навчальному році було придбано і введено в дію:

- банер;

- ноутбук ASUS E 502SA-ХО124Т;

- ASER проектор Х117Н4

- дошка інтерактивна LABWE;

- цифровий вимірювальний комплекс для кабінету фізики;

- засіб КЗІ «Secure Token-337к».

 

3 Фінансова діяльність

ДПТНЗ «Щастинський професійний ліцей» фінансується за рахунок місцевого (обласного) бюджету, а також має рахунок спеціального фонду.

У 2017-2018 н.р. оплата за спожиті ліцеєм енергоносії та комунальні послуги здійснювалися вчасно, заборгованості не має.

В грудні 2017 року підписано договір з ТОВ «ЛУГ-АЗИМУТ-ЦЕНТР» для оформлення земельної ділянки на суму 6411,40 грн., по комплексу будівель ліцею в 2017 році виконано проект на суму 22678,47 грн. Оформлення ще триває, як по земельної ділянки, так і по комплексу будівель.

ТОВ «ВИД-Д» виконано послугу заміру опору ізоляції електромережі на суму 20492,59 грн. згідно з договором.

За рахунок спеціального фонду сплачено навчання працівників ліцею з охорони праці та пожежної безпеки на суму 2250,00 грн.

Для поповнення матеріальної бази використано коштів на суму 173124,00 грн. (кошти виділені Департаментом освіти і науки Луганської ОДА) та на суму 8061,00 грн. за рахунок спеціального фонду.

Для господарських робіт витрачено 18928,5 грн. за рахунок спеціального фонду.

Працівники бухгалтерії ліцею постійно проводять інвентаризацію майна. Завжди вчасно готується звітна документація, списуються або оприбутковуються матеріали. Затримок по заробітній платі не має.

Стипендія та матеріальна допомога учням виплачується своєчасно і грошові кошти виділяються під фактичну кількість учнів.

 

4. Забезпеченість навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки

Забезпеченість кваліфікованими педагогічними кадрами в ліцеї не є 100%. Викладачі мають педнавантаження з декількох предметів, а майстри виробничого навчання – декількох груп.

Розстановка педагогічних кадрів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється згідно із графіком підвищенням кваліфікації і узгоджується навчально-методичним центром профтехосвіти у Луганській області. В цьому навчальному році Чернуха Лариса Михайлівна підвищила кваліфікацію майстра виробничого навчання в ДНЗ «Запорізький БЦ ПТО», отримавши 5-ті розряди з професій: маляр та штукатур. Дідора Вікторія Миколаївна, як викладач, пройшла курси підвищення кваліфікації у Білоцерковському інституті неперервної професійної освіти.

В ліцеї працює атестаційна комісія. Педагогічні працівники проходять атестацію згідно із наданими заявами та графіком атестації.

 

5. Соціальний захист та зміцнення здоров’я учнів та педагогічних праівників

В ліцеї навчався один учень з числа дітей-сиріт. Учню виплачувалась грошова компенсацію за харчування, на одяг та стипендія у розмірі згідно із ПКМУ № 882 від 12.07.2004 зі змінами та доповненнями.

На жаль, в цьому навчальному році із-за ситуації, яка склалася в Луганській та Донецькій областях в зв’язку з проведенням АТО ми не змогли забезпечити учнів гуртожитком та харчуванням.

Працівники ліцею щорічно проходять медогляд.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму учнів у побуті під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу та інших нормативних актів, які регламентують роботу ліцею з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації ліцею.

Розроблені та доведені до відома Інструкції з охорони праці (для учнів, працівників з усіх видів та напрямків роботи; для роботи в кабінетах, лабораторіях, майстернях та ін). Новоайдарським райуправлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Луганській області проведено перевірку дотримання вимог санітарного законодавства у ліцеї – зауважень немає.

Соціальна підтримка учням пільгової категорії надається постійно. Матеріальне забезпечення цієї категорії учнів здійснювалось відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 1994 року № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріальне забезпечення дітей-сиріт та дітей, які залишились без піклування батьків» без затримок і в повному обсязі.

В ліцеї заключений Колективний договір на 2017-2019 роки. Звітування щодо виконання Колективного договору було у грудні 2017 р. Працівники отримують премії, матеріальну допомогу, надаються щорічні, соціальні, додаткові відпустки та за бажанням відпустки без збереження заробітної плати.

За активну участь в суспільному житті ліцею, міських та обласних заходах учням надається премія.

Протягом навчального року правопорушень серед учнів не було. Учні дотримуються Правил поведінки в ліцеї. В навчальному року були проведені батьківські збори, під час яких розглядалися питання організації дозвілля дітей, запобігання вживання дітьми алкогольних, наркотичних речовин, поширення пияцтва, наркоманії, профілактики правопорушень.

В ліцеї створено систему профілактичної роботи:

- проводяться бесіди з правової тематики;

- проводяться тижні правових знань;

- створена Рада з профілактики правопорушень, яка на своїх засіданнях розглядає питання роботи з учнями, схильними до правопорушень, залучає спеціалістів для консультацій батьків, педагогів, розглядає випадки порушення дисципліни в ліцеї, сім’ї та позаурочний час;

- проводиться систематична індивідуальна робота з учнями.

У жовтні та грудні 2017 року проводилися тижні правових знань за участю Бюро правової підтримки м. Щастя.

В ліцеї організована робота з охорони праці. Інженер з охорони праці Чистопашина І.В. та я, як керівник, пройшли навчання з охорони праці, пожежної безпеки та отримали відповідні посвідчення. Пройшли навчання і отримали посвідчення: завгосп Логвінова К.Г. – з пожежної безпеки, заступник директора з навчально-виробничої роботи Дідора В.М. – з охорони праці.

Травматизму дитячого та виробничого в ліцеї не було.

 

6. Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльності, співпраця з громадськими організаціями

Навчання учнів не можливе без виховання. Сімейне виховання – це процес досить складний і завжди пов'язаний з суб'єктивними факторами. Недосвідченість батьків, їхнє намагання опиратися виключно на власний досвід, брак певних педагогічних знань навичок призводить до серйозних помилок.

Однією з важливих передумов виховання в сім'ї є підвищення педагогічної культури батьків. Лише у спільній, узгодженій діяльності викладачів, класних керівників і батьків можна говорити про успіх виховної роботи та навчання. В ліцеї створена і працює батьківська рада. У роботі з батьками використовуються різноманітні форми роботи: індивідуальні, групові та колективні.

Протягом року було проведено загальноліцейні та один раз на семестр групові батьківські збори.

На батьківських зборах розглядалися питання:

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я;

- впливу сім’ї на середовище дитини;

- національно-патріотичне виховання учнів через сім’ю.

Ліцей співпрацює з Новоайдарським центром соціальних служб для дітей, сім’ї та молоді.

 

7. Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу. Реагування керівника на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, батьками, представниками органів громадського самоврядування.

В ліцеї приділяється увага зверненню громадян. Відповідно до функціональних обов’язків ведення діловодства та відповідальність за збереження документів зі звернення громадян покладається на директора ліцею. Прийом громадян здійснює щоденно в робочий час, а в середу з 18.00 до 20.00. Графік прийому доведено до відома громадян.